WIP offroad sneak peek

Discussion in 'Land' started by nickzeboy, Nov 29, 2014.

  1. Roadside_Racoon

    Roadside_Racoon
    Expand Collapse

    Joined:
    Nov 1, 2013
    Messages:
    198
    Re: 1992 toyota 4runner vs. 1997 jeep cherokee!!!

    Same :)
     
  2. nickzeboy

    nickzeboy
    Expand Collapse

    Joined:
    Aug 19, 2013
    Messages:
    133
    Re: 1992 toyota 4runner vs. 1997 jeep cherokee!!!

    i finally got a computer that i can work on. wont be permanent but ill do as much as i can, might be able to start today
     
  3. Roadside_Racoon

    Roadside_Racoon
    Expand Collapse

    Joined:
    Nov 1, 2013
    Messages:
    198
    Re: 1992 toyota 4runner vs. 1997 jeep cherokee!!!

    Nice :)
     
  4. Syphic

    Syphic
    Expand Collapse

    Joined:
    Sep 12, 2014
    Messages:
    60
    Re: 1992 toyota 4runner vs. 1997 jeep cherokee!!!

    So glad! Hopefully you can finish.. And get a permanent PC. (a good one) :D
     
  5. Syphic

    Syphic
    Expand Collapse

    Joined:
    Sep 12, 2014
    Messages:
    60
    Re: 1992 toyota 4runner vs. 1997 jeep cherokee!!!

    Cool mod! Really excited for it to be done!
     
    #25 Syphic, Dec 20, 2014
    Last edited: Dec 20, 2014
  6. HadACoolName

    HadACoolName
    Expand Collapse

    Joined:
    Aug 3, 2013
    Messages:
    1,876
    Re: 1992 toyota 4runner vs. 1997 jeep cherokee!!!

    Anyone else see this name and think it may be "ManWithVan" currently "ManWithBan". Could soon be "B4NST3R" if he is
     
  7. Syphic

    Syphic
    Expand Collapse

    Joined:
    Sep 12, 2014
    Messages:
    60
    Re: 1992 toyota 4runner vs. 1997 jeep cherokee!!!

    What? I did'nt get the concept of that reply.
     
  8. nickzeboy

    nickzeboy
    Expand Collapse

    Joined:
    Aug 19, 2013
    Messages:
    133
    Re: 1992 toyota 4runner vs. 1997 jeep cherokee!!!

    GOOD NEWS!!!!!!!! so i finaly got my old harddrive to work, all the trucks are in shape... EVEN FOUND THE OLD HILUX!!!!! so im back in buisines
     
  9. 14ramosr

    14ramosr
    Expand Collapse

    Joined:
    Sep 7, 2013
    Messages:
    980
    Re: 1992 toyota 4runner vs. 1997 jeep cherokee!!!


    (imported from here)
     
  10. nickzeboy

    nickzeboy
    Expand Collapse

    Joined:
    Aug 19, 2013
    Messages:
    133
    Re: 1992 toyota 4runner vs. 1997 jeep cherokee!!!

    little update, finally kinda figured out this jbeam shit. i have started the toyotas jbeam and its gone well sofar. updates soon.
     
  11. nickzeboy

    nickzeboy
    Expand Collapse

    Joined:
    Aug 19, 2013
    Messages:
    133
    Re: need someone who can jbeam!!!plz

    this is a cry for help, i cant jbeam, i suck so much at it that i have given up. i can do the node and beam shit just i cant figure out how to do any coding, im done with trying and i have just about given up. if anyone, atleast someone who has released there own car who can jbeam, can help me please PM me or post in the chat. i know you all want to drive all the cars i make but i just cant fuckin do this jbeam shit so im just asking for help.
     
  12. schumacher

    schumacher
    Expand Collapse

    Joined:
    Sep 1, 2013
    Messages:
    1,053
    Re: need someone who can jbeam!!!plz

    oh yeah , that car looks pretty goooooooooooooooooooood !!!!! :O
     
  13. LoganT

    LoganT
    Expand Collapse

    Joined:
    Aug 11, 2013
    Messages:
    1
    Re: need someone who can jbeam!!!plz

    I haven't been very active on these forums, but when I saw your beautiful rendition of the beloved 4Runner, I couldn't resist! I actually owned a 1994 Sr5 with the 3.0 3VZ-E v6 engine. It was grey in color and had a 5spd manual transmission. By far my favorite SUV. 206,000 miles on it, and it still took the trails with stock suspension better than most of the lifted jeep wranglers in my area.

    I am no pro at jbeam, by any means, but I have done the code work for several custom vehicles, and for some very in-depth mods. If you have an E-mail, I would be happy to send you a couple of the vehicles I have either heavily modified, or custom made.

    I would love to take a crack at jbeam-ing for the 4Runner. Being that I owned one and drove it many times off-road, I am fairly confident I could accurately represent it in-game.

    One recommendation, out of experience, put the 3.4l 5vz-e in the 4runner. Me and my buddies called the 3.0, the 3.SLOW, because it was. Slow, low torque, only 145hp, and got 13mpg on a good day. I would sell all my stuff and buy another 4runner with a 3.4l in a heartbeat.
     
  14. nickzeboy

    nickzeboy
    Expand Collapse

    Joined:
    Aug 19, 2013
    Messages:
    133
    Re: need someone who can jbeam!!!plz

    thats sick, i own my little yota, its a 1997 4runner, 3.6l v6 pushes almost 200hp haha i have put a 3inch lift and soon some 33inch tires. its a beast and it runs the trails down like nothin.... its my little jeep recovery unit hahaha they always getting stuck. im so glad you offered too help me out, ill give you full credit for everything you do and you are the first to test... obviously. i will be in touch with you soon, im currently renovating my house so i will be out for a bit but ill message you as soon as im done. im sooo EXCITED!!!!!!!!
     
  15. Djmack1990

    Djmack1990
    Expand Collapse

    Joined:
    Jan 5, 2015
    Messages:
    2
    Re: need someone who can jbeam!!!plz

    I'm really looking forward to the jeep. Both stock and modified versions. If you need any real world dimensions, i have a few pdf files lying around on my computer showing exact measurments of just about everything. It looks like you pretty much already have it covered. If i may suggest adding some extra engine options to include a 4.7L stroker (based from 4.0L L6) and a Turbo/Super Charged variant of everything? THANKS!!
     
  16. Roadside_Racoon

    Roadside_Racoon
    Expand Collapse

    Joined:
    Nov 1, 2013
    Messages:
    198
    Re: need someone who can jbeam!!!plz

    Sorry I don't jbeam.
    I only do mesh.

    Maybe DrowsySam can help you. He's good.
     
  17. nickzeboy

    nickzeboy
    Expand Collapse

    Joined:
    Aug 19, 2013
    Messages:
    133
    Re: need someone who can jbeam!!!plz

    its all good, loganT has offered to help and i am greatful for that
     
  18. Stiggy111

    Stiggy111
    Expand Collapse

    Joined:
    Oct 23, 2014
    Messages:
    575
    Re: need someone who can jbeam!!!plz

    I have a question. Will the 4Runner be a standard mod at first? Or will it have a lot of off road stuff? I think that it would be cool for it to have off road modifications that you could choose for it, but not for it to be on the car when it spawns. Also, do you know when this 4Runner will be Beta-Released? I am really looking forward to this mod. My grandpa has a 1998 model. So, this will be a really good 4x4 SUV. Thanks for your time. :cool:
     
  19. Roadside_Racoon

    Roadside_Racoon
    Expand Collapse

    Joined:
    Nov 1, 2013
    Messages:
    198
    Re: need someone who can jbeam!!!plz

    Ok. This is going really well!
     
  20. nickzeboy

    nickzeboy
    Expand Collapse

    Joined:
    Aug 19, 2013
    Messages:
    133
    Re: need someone who can jbeam!!!plz

    finally some progress, engine bay almost complete... just needs a motor
     

    Attached Files:

    • yota 7.PNG
    • yota 8.PNG
    • yota 6.PNG
  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice